Alan o albumoch Depeche Mode - 5.časť

Vydaním albumu "Music For The Masses" sa z Depeche Mode stávajú skutočné "rockové" hviezdy svetového formátu a zároveň sa im naplno otvárajú dvere územia Spojených štátov. Európa šalie, "Never Let Me Down Again" si vychutnáva aj socialistické Československo. A čo Alanove spomienky?

Aký bassový mix to počujeme v bassovej línií "Behind The Wheel"? Je to Moog alebo Obx?
Ak si dobre pamätám, bola to kombinácia troch rôznych zvukov: udieranie dlaňou na koniec rúry a následne samplované, brnknutie na gitaru a samplované so znížením o tóninu a nakoniec to bolo celé prehnané cez minimoog.

Počas "ruského" samplu v "To Have And To Hold", hneď po prvej strofe, počuť na pozadí akýsi ženský hlas. Čo tá žena hovorí?
Nemám potuchy.

Na albumovej verzií "Nothing", hneď po tom, ako Dave odspieva "I´m not trying to tell you anything...", sa zdá, akoby bol na pozadí vmixovaný ďalší hlas (je to len slabika, ide o mužský hlas). Mám pravdu?
Je to možné. Naposledy som tento album počúval v r. 1988. Musíš mi preto odpustiť, ak sa nepresne vyjadrujem k týmto, až extrémne "odborným" otázkam.

Kto to stená/mrmle a smeje sa v "I Want You Now"? Martin alebo Dave?
Nie, myslím, že to sú nejaké dievčatá, ktoré vtedy boli v štúdiu - myslím, že sme ich na niečo potrebovali ;)

Bola tvoja zručnosť v hraní na "veľmi dôležitý rock´n´rollový nástroj" v niektorej zo skladieb DM využitá? (čo tak v intru k "Behind The Wheel"?)
No, tak technicky vzaté, v prípade "Behind The Wheel" hovorme radšej o píšťale ako o flaute, ale to ťa ospravedlňuje v prípade ak máš namysli peruánsku nosovú flautu použitú v našej vlastnej westernovej verzií. Odhliadnuc od toho, je možné, že zopár samplov a mixov flauty bolo za tie roky v rôznych skladbách DM použitých.

Finálny mix "Music For The Masses" je až príliš prekombinovaný a veľmi zvláštny, v porovnaní s vašimi predošlými a nasledujúcimi albumami, ťažko rozoznať jednotlivé zvuky a hudobné línie. Bol to tvoj zámer a prečo?
Nie, takto to plánované nebolo. Všetky naše nahrávky boli plánované tak, aby zneli "kryštálovo čisto", hutne, dynamicky a silne;)

Je pravdou, že zvuky dýchania v "I Want You Now" je získaný z nafukovania/vyfukovania harmoniky bez vydávania zvuku?
Správne.

Ktorá verzia "To Have And To Hold" - LP, či "Spanish Taster" - bola nahratá ako prvá? Ktorú z nich preferuješ a prečo?
LP verzia bola nahratá ako prvá a ide pravdepodobne o jednu z najtemnejších skladieb Depeche Mode. Spanish Taster je vlastne Martinove demo tejto skladby, ktoré sa domáhal nahrať. Ktorú z nich preferujem? Nemyslím si, že by bolo lepšej ukážky hudobného rozdielu medzi mnou a Martinom.

Ktorú z nasledujúcich inštrumentálok máš najradšej/najmenej a prečo? "Kaleid", "Nothing To Fear", "Agent Orange", "Big Muff" a "Pimpf"?
Mám rád "Agent Orange" a "Pimpf", pretože majú najskvelejšiu atmosféru.

Koľko námahy si musel vynaložiť, aby si Martina prehovoril k umiestneniu tvojej verzie "To Have And To Hold" na album, a nie jeho?
Tu nejde o otázku prehovárania, či presviedčania - albumová verzia je predsa prvoradá, on chce jednoducho na album zaradiť jeho demo.

Vráťme sa ešte k téme "To Have And To Hold". Hoci otázka umiestnenia v podobe Martinovho dema, či tvojej albumove verzie, tu bola zodpovedaná, bola to dosť zmätočná odpoveď. Objasni nám prosím celú tú záležitosť.
Je to skutočne veľmi jednoduché. Martin predložil demosnímok tak, ako to robil vždy a hoci sa mi ten nápad páčil, jeho originálny nápad bol pre mňa trošku slabší (myslel som na celkovú náladu albumu), tak som ju posunul do temnejšej, atmosferickej polohy. Tým vznikla vlastne verzia, ktorá bola od začiatku zamýšľaná ako albumová. Martin však aj tak lipol na svojom, viac popovom deme a povedal, že chce nahrať aj túto verziu - čiže "Spanish Taster". Nebol to žiaden súboj medzi nami, to len Martin videl túto skladbu v inom svetle ako ja. Keď som na túto otázku odpovedal prvý krát, povedal som, že je to dobrý príklad našich hudobných rozdielov.

Jedna otázka týkajúca sa inštrumentálnych skladieb ako "Agent Orange", "Kaleid", "Nothing To Fear" a pod. Ide o čisto Martinovu prácu alebo sa na nich podielali aj ostatní členovia skupiny?
Ide o skladby skomponované Martinom a nahraté zvyčajným spôsobom.

Videl som jedno zvláštne video k "Never Let Me Down Again" natočené kdesi na pláži, kde ty stojíš za bicími, Fletch hrá na nezapojených synťákoch :), Martin hrá na gitare a Dave spieva. Pamätáš sa na to? Ak áno, prečo a kde to bolo natáčané, a hlavne kto režíroval (pochybujem, že to má na svedomí Anton Corbijn)?
Ak si dobre spomínam, robilo sa to pre nejakú reláciu belgickej televízie. Ale viac k tomu povedať neviem.

K ruskému preslovu v "To Have And To Hold". V preklade sa tam hovorí: "Tieto správy sa zaoberajú vývojom nukleárneho arzenálu a sociálno-psychologickým aspektom zbraní". Nie najhorší preslov pre vytvorenie temnej atmosféry. ;)
Vďaka za informáciu - skutočne veľmi zaujímavé.

Prečo sa rozhodlo o zmene producenta pre album "Music For The Masses"? Akú rolu zohral David Bascombe pri nahrávaní tohto albumu?
Zo všetkých albumov bol "Music For The Masses" asi najväčšou, nami produkovanou, nahrávkou. So všetkým rešpektom k Davidovi, jeho úloha spočívala viac vo funkcií dobrého štúdiového inžiniera ako producenta. Bolo to obdobie, kedy "spoluproducentská éra s Danielom Millerom" nabrala vlastný kurz.

Páčia sa ti remixy Tima Simeona, "Everything Count´s " a "Strangelove", z roku 1989?
Z tých dvoch preferujem "Everything Count´s".

Prečo skupina vybrala na album "Strangelove" v remixe Daniela Millera namiesto singlovej verzie?
Mali sme pocit, že singlová verzia je nepodarok.

"Never Let Me Down Again" je o drogách, je tak? Teda, mala by byť. Myslím tým pasáž "We're flying high, we're watching the world pass us by" a pod. Ako to vnímaš ty? Bol Martin pod drogami, keď to písal? Viem, že mal problémy s alkoholom ale nikdy som nepočul, že by bral drogy.
Nemám čo rozprávať do Martinových skladieb - viem o ich význame toľko čo ty. Takisto sa nemám čo starať do Martinovho životného štýlu, ak chceš poznať odpoveď na túto otázku, musíš sa na spýtať jeho.

Prečo nerežíroval "Little 15" Anton Corbijn a prečo bola táto skladba vydaná na singli len v Nemecku?
Bola vydaná iba vo Francúzsku a zdalo sa nám to ako dobrá príležitosť skúsiť iného režiséra.

Tvoja najobľúbenejšia skladba z "Music For The Masses"?
"Never Let Me Down Again".

To ty si vždy hral na klavíri v inštrumentálkach ako "St. Jarna", "Pimpf" a "Mephisto"?
Áno.

V knihe Dave Thompsona sa uvádza, že Martin prezentoval demosnímky pre "Music For The Masses" už vo finálnej podobe a bol neústupčivý v názore, že by sa v takom stave mali aj nahrať. Bolo to naozaj tak?
Nie. Je to smiešne. Ak by to tak naozaj bolo, mohol som mať celý rok dovolenku. Thomsonova práca sa drží línie klasických bulvárnych plátkov.

Názory Devotees (9)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa