BBC Radio Stoke, 18/02/1982
Rok 1982 odštartovali Depeche Mode so "See You" turné, v rámci ktorého sa zastavili aj v britskom Hanley. Krátko pred zvukovou skúškou, v tamojšej Victoria Hall, sa Dave s Andym zastavili v štúdiu BBC, kde ich vyspovedal moderátor Trevor "Bruno" Brookes.
Aké ste mali na začiatku vlastne ambície? Zrejme ste, tak ako sa to stáva, veľmi skoro zistili, že je vcelku zložité robiť veci podľa vlastných predstáv.
Fletch: Vlastne sme žiadne ambície nemali.
Andy, ty si vlastne založil kapelu, nie?
Fletch: Nie, vlastne sme ju založili s Vincem.
A pôvodne ste hrali v zostave dve gitary a syntezátor, aspoň si myslím, alebo ste gitaru pridali neskôr?
Fletch: Bolo to presne ako si povedal.
Dave, ty si vtedy chodil ešte do školy, navštevoval si Barnstable Comprehensive School. To si naozaj chcel robiť návrhára výkladov?
Dave: Presne tak. Počas školy som sa chcel venovať dizajnu výkladov a móde. A kapelu som spoznal ešte počas štúdii, vlastne som vtedy paktoval s inou kapelou, ktorá skúšala v tej istej škole. Neskôr mi Vince zavolal, či by som nechcel spievať v ich kapele.
A ako si bezprostredne zareagoval?
Dave: Ani neviem, asi som poznamenal niečo v štýle "jasné, zájdem sa pozrieť na vašu skúšku". Tak sa stalo, absolvovali sme zopár skúšok a tak som vlastne začal. Prišli ponuky na niekoľko koncertov a ...
Takže, ako spevák si nemal žiadne ambície, chcel si sa dostať hlavne do sveta módy?
Dave: Vlastne ani neviem. V podstate ma to, čomu som sa venoval v škole, neuspokojovalo, pretože mi to veľmi nešlo, škola ma už začala vcelku nudiť, takže ponuka od kapely prišla zrejme v správnom čase.
Takže sa z Vás okamžite stalo kvarteto.
Dave: Asi tak.
Evidentne so skvelým názvom, ale s nie najlepšou produkciou. Zhodneme sa na tom? :)
Dave: Ja neviem, my sme mali pocit, že to bolo skvelé :)
Fletch: Keď dnes počúvame tie staré pásky, zrejme sme ...
Dave: Dnes keď si to pustíme, tak sa na tom smejeme.
Fletch: Asi tak.
Takže stále vlastníte pásky s Vašim pôvodným materiálom?
Fletch: Áno. Keď sme začínali, tak sme vystupovali v domoch našich známych v Basildone, teda ešte predtým, než sa k nám pripojil Dave, a bolo to celkom fájn. Na jednom koncerte sme vystupovali pred siedmymi ľuďmi a 10 plyšovými medvedíkmi. A my sme boli oblečení v ... :)
Dave: V pyžamách ;)
Fletch: Áno, v pyžamách. Dobre sme sa vtedy nasmiali. Dodnes máme nahrávku z toho koncertu. Takýchto podomových koncertov sme absolvovali vcelku dosť.
Predpokladám teda, že jeden z Vašich prvých koncertov bol na diskotéke pre deti do 12 rokov. Dokázali by ste niečo také dnes?
Fletch: Bol to vôbec náš skutočný prvý koncert, a bolo to celkom zábavné.
Keď vravíš skutočný, máš na mysli to, že ste zaň dostali zaplatené?
Fletch: Nie, nedostali sme zaplatené, šlo vlastne o akúsi službičku, pretože v tom období sme nacvičovali v mládežníckom klube, takže náš koncert bol protislužba. Zábavné na tom bolo to, že tie decká nikdy predtým syntezátor nevideli, takže sme sa trochu predvádzali ...
Takže to brali niečo ako malé kúzlo?
Fletch: Zrejme. A šlo vtedy o skutočne malý syntezátor. No aj tak to bola zábava.
Čo Vás teda ovplyvnilo, že ste sa vrhli na syntezátori a uprednostnili ste ich pred klasickou bassa - bicie rytmikou? Či to bola len skutočnosť, že to bolo pre Vás zvukovo úplne nové?
Dave: To má na svedomí Martin, nie?
Fletch: Martinovi sme to doslova závideli.
Dave: Martin vlastnil syntezátor a oni nie, takže si povedali "aj my také chceme".
To vážne iba preto, že on mal syntezátor a vy nie?
Dave: Presne tak
Ale teraz vážne, prečo ste sa zbavili gitár? To musím mať nejaký skutočný dôvod, veď väčšina kapiel má gitary.
Fletch: Jednak sme nevlastnili dobré gitary, a vlastne ani kvalitné zosilňovače. Dokonca sme nemali nič vhodné na transport techniky. Takže to rozhodnutie prišlo vlastne prirodzene.
Takže vy ste sa na to pozerali z praktického hľadiska?
Fletch: Ale samozrejme, že sme to aj sami chceli. Bolo to aj hudbou, ktorú sme vtedy počúvali, Kraftwerk a veci podobné sme doslova hltali, takže nám to prišlo prirodzené.
Ako dávno sa to stalo?
Dave: Tak pred 19 mesiacmi ...
To až tak dávno nebolo ...
Fletch: Nie. Vlastne sme mali šťastie, že sme sa ocitli v správnom čase na správnom mieste.
Je pravda, že ste sa pripojili aj ku kostolnému gospelovému zboru, len preto, aby ste mali kde uskladniť nástroje?
Fletch: No, bolo obdobie kedy sme skúšali aj v kostole, k čomu sme sa dostali cez dobré kontakty otca Martinovej priateľky, ktorý je kostolník a tam sme skúšali v jednej hale, čo bolo tiež zábavné.
A to ste sa akože naozaj zaujímali o zborový spev alebo ste len u kostolníka vyvolali falošný dojem?
Dave: Ani nie. Aspoň so mnou to nemalo nič spoločné
Fletch: Nie, rozhodne to nemalo so zborom nič spoločné, jednoducho tam nacvičoval aj tamojší kostolný zbor.
Kto vlastne určil smerovanie kapely pred 18 mesiacmi?
Fletch: Hlavné slovo v kapele mal Vince. On bol vždy ten, kto nás posunul vpred, keďže bol nezamestnaný, čiže sa plne venoval kapele, mal na starosti vlastne všetko a on bol tým, kto nás skutočne posúval ďalej.
Dave: Chcel jednoducho uspieť. Skutočne, my ostatní sme to zo začiatku brali ako zábavu. Všetko sa zmenilo až potom, čo si nás všimol Daniel, vybral si nás, vydali sme singel a od toho momentu to nabralo spád.
Takže kedy ste to začali brať vážne, tak o pol roka neskôr?
Fletch: Nie. V práci sme dali výpovede až po tom, čo "New Life" začala bodovať v rebríčkoch ...
Dave: Vyšplhala sa asi na 20.miesto.
Fletch: Áno, presne vtedy sme dali výpovede. V jeden deň sme vystupovali v Top Of The Pops a na druhý deň sme šli do práce.
Akú prácu ste vlastne v tej dobe zastávali?
Fletch: Pracoval som ako poisťovací agent v Londýne.
A dnes už na to radšej nechceš ani spomínať, však?
Fletch: Ale veď, bolo to v pohode Nemyslím si však, že by som to chcel ešte niekedy robiť. Neviem si predstaviť, že by som sa niekedy vrátil do práce.
Dave: Nie do normálne práce
Fletch: Presne, žiadna práca typu "urob, čo Ti kážeme".
A čo Vaše prvé demo? Budeme sa síce baviť o "New Life" a ďalších singloch, ale čo tak spomenúť Vašu prvú demo pásku, kto Vás presvedčil k jej nahratiu? Opäť Vince?
Fletch: V tom máme prsty všetci, každý z nás prispel nejakou sumou peňazí. A tá nahrávka nám prišla brilantná a s ňou sme obchádzali nahrávacie spoločnosti.
Dave: A všetkým prišla nevkusná!
Takže aj preto máte problémy s inými nahrávacími spoločnosťami?
Fletch a Dave: Presne tak.
Fletch: Nám to demo vtedy prišlo brilantné, ale keď to počúvame dnes, tak tie reakcie v podstate chápeme ...
Dave: Je to veľmi chabé.
Fletch: Dnes už úplne chápeme, prečo ...
Dave: ... nás nevzali
V Staffordshire je kopec kapiel, ktoré zostali znechutené, keď ich odmietli, niekedy doslova úplne ingorovali, čo by ste im poradili? Jednoducho to nevzdávať?
Dave: Skúste to, jednoducho to nevzdávajte.
Fletch: Myslím, že my sme boli v lepšej pozícii, keďže sme pôsobili blízko Londýna a v Londýne sme aj plánovali koncerty. Myslím, že keď pôsobíte v Londýne, tak máte ďaleko lepšie šance.
Dave: Neustále máte šancu natrafiť na lovcov talentov z nahrávacích spoločností, tí sa totiž motajú po všetkých známejších londýnskych kluboch, majú jednoducho v popise práce chodiť každý večer po kluboch a hľadať zaujímavé kapely. Takže, asi v Staffordshire veľa takých "hľadačov" nemáte.
Naši poslucháči vedia, že pochádzate z Basildonu. Premýšľali ste o trvalom presťahovaní do Londýna?
Dave: To nie, stále žijeme v Basildone.
Takže väčšinou do Londýna dochádzate?
Dave/Fletch: Áno, dochádzame.
Nekomplikujem Vám to veci v určitom smere?
Fletch: Nie, ja dochádzam do Londýna už dva roky a veľmi ma to netrápi. Martin takisto.
Dave: Ja som predtým dochádzal na internát, do Southendu. Rovnako dlhá cesta, ale opačným smerom.
A čo londýnske koncerty? Vtedy ste sa pasovali do role "futuristov", aby ste sa na tie koncerty dostali, bol to jediný dôvod, pre ktorý ste hrali v Londýne?
Dave: Ani nie. Ja som podobné veci, ako vtedy, nosil už pár rokov predtým, než som sa pridal ku kapele, chodili tak ohodení aj moji kamoši, aj ľudia s ktorými som sa stretával vonku.
Dave, tak nám povedz, ako sa zrodila skladba "New Life" a ako ste vlaste získali nahrávaciu zmluvu,
Dave: S Danielom Millerom, z Mute Records, sme sa stretli v Bridge House, v Londýne, kde sme predskakovali inému umelcovi, ktorého jeho firma zastrešovala. No a on nás požiadal, aby sme nahrali singel "Dreaming Of Me", ktorý sa vyšplhal na 50 miesto v hitparáde. Tak sa rozhodol pre ďalší singel, "New Life", no a ten už skončil, myslím, na 11.mieste. Je tak?
Fletch: Presne.
Samozrejme, netreba zabudnúť na skladbu "Photograph", či "Photographic"?
Dave: "Photographic". Áno, tá sa objavila na kompilácii "Some Bizzare Album".
Ale Mute Records je nezávislé vydavateľstvo, nie?
Dave: Tak tak.
Takže ste sa dostali do Londýna, singlu "Dreaming Of Me" sa vcelku darilo, samozrejme singlu "New Life" ešte lepšie, na prvých stránkach zmlúv ste mali stále len vybodkovaný priestor pre doplnenie údajov, no napriek tomu ste zostávali pri Danielovi a Mute Records. Verili ste v tom čase tomu, že by Vám Daniel dokázal zaručiť rovnaký úspech, ako nejaká väčšia nahrávacia spoločnosť?
Dave: No, pozrite ...
Fletch: On tvrdil, že áno
Dave: Áno, vravel nám, že to dokáže a my sme mu dôverovali, zostali sme pri ňom a on nám dokázal, že nevravel do vetra.
Myslíte si, že je niečo, čo pre Vás neurobil?
Dave: Nemyslím si. Podľa mňa urobil všetko, čo bolo v jeho silách. Single sa vyšplhali najvyššie, ako mohli, "New Life" si takmer siahol na striebro, "Just Can´t Get Enough" striebro má.
Áno, a ten mi prišiel omnoho komerčnejší.
Dave: To áno.
Bol produkovaný so zámerom potencionálneho No1 hitu?
Dave: Myslíš "Just Can´t Get Enough"?
Áno.
Dave: Nie, to vážne nie. Šlo podľa mňa o absolútne bezprostrednú záležitosť, no dnes ma už vcelku nudí. Je to jeden z tých singlov, ktorý sa Vám páči, keď ho vytvoríte, lenže neskôr Vám začne liezť na nervy. Náš nový singel má v sebe viac, doslova vo mne rastie a musíte si ho vypočuť niekoľkokrát.
Teba "Just Can´t Get Enough" nudí a mne príde tá skladba veľmi chytľavá. Dá sa Tvoje vyjadrenie chápať tak, že v blízkej budúcnosti dôjde vo Vašej tvorbe k značnej zmene?
Dave: To si nateraz nemyslím. Podľa mňa k nejakej drastickej zmene nedôjde. Samozrejme ale je normálne, že sa snažíte zdokonalovať, nechcete kráčať späť, dúfate v niečo lepšie ...
Dá sa povedať, že ste súčasťou futuristického hnutia? Alebo ste nikdy neboli toho súčasťou?
Dave: Nedá sa povedať, že by sme dnes v tomto smere zohrávali veľkú rolu, pretože keď sme začínali, tak v hľadisku bolo vidno kopec ľudí v hrozných tričkách a podobne, dnes na nás chodia úplne iní ľudia. A to je podľa mňa dobre.
Asi preto, že nepoužívate mejkap a podobne, nie?
Dave: Nie
Váš názor na mejkap, ale úprimne!
Dave: Môj názor? Príde mi v pohode.
Fletch: Bolo obdobie, keď sme ho používali.
Dave: Áno, keď to bolo v móde, ale ...
Takže podľa Teba to už dnes nie je v móde? To chceš povedať?
Dave: no, už je to trochu mimo, mám známych, čo používali mejkap celé roky, ale dnes, už je to prekonané.
Dobre, pokiaľ viem, čas Vás tlačí, máte o chvíľu zvukovú skúšku, keďže dnes večer hráte vo Victoria Hall. My len dúfame, že Vám to vyjde, užijete si to a s Vami aj dve dievčatá, ktoré dnes večer takisto pôjdu na koncert. No a samozrejme, musíme spomenúť aj Mandy, ktorá sa chcela na tento rozhovor pozrieť a stojí tamto. Dúfam, že sa Ti to páčilo, áno? Tak fájn. A ty pôjdeš na koncert takisto. Užite si to všetci. Vďaka, že ste prišli k nám do štúdia a hlavne vďaka za trpezlivosť.
Názory Devotees (13)
ViolateYou
1 12. september 2019 o 23:09
Tato evolucia DM ma neprestane udivovat ako sa z kapely ktora nahrala speak and spell stala kapela ktora dokazala nahrat SOFAD a Ultra. V historii hudby je dost prikladov kedy kapely zreli ako dobre vino, z fleku ma najvyznamnejsie kapely okrem DM este napadaju napriklad Pink Floyd, The Beatles, The Cure, v sucasnosti je ten jav skor taky ze kapela nahra skvely debut a potom upada, volakedy to zvyklo byt castejsie opacne… alebo mozno sa mylim a naozaj je tych vynimocnych kapiel v tomto smere malo.
Ale co sa stava naisto zriedka, tak to je mat v jednej kapele tak uzasnych 2 skladatelov.. aj ked oboch v roku 1981 este nerozvinutych naplno.. Martin aj Vince su ozaj skladatelske hlavicky ako vino (aj ked fanusik Erasure moc nie som)
Monghi
2 13. september 2019 o 08:40
nuz darmo ... alternativna hudobna scena od konca 1970-tych rokov do polovice rokov 1990-tych, to ja osobne povazujem za absolutne najgenialnejsie obdobie hudobnej historie. Tie projekty, kapely, nahravky, to je cista radost pocuvat dodnes. Samotni posluchaci mali k hudbe iny vztah, ako dnes ... vlastnit original najakej nahravky, vsak to bol niekedy az neuveritelny pocit, dnes streamovacie sluzby hudbu uplne devalvuju a mam pocit, ze sa to odrazilo uz na samotnych umelcoch. Vsetko mi to dnes pride odflaknute, rychlokvasene, a to aj u tych “najvyznamnejsich kapiel” ... aj samotnym DM vtedy zalezalo, aby boli na podiu spickovi nielen zvukovo, ale aj obsahovo, cize sa sustredili na jednotlive zvuky, tie audiozaznamy starych koncertov je radost pocuvat. Par dni dozadu som pocuval nejake tie soundboardy z posledneho Global Spirit turne ... radsej som sa prestal sustredit na zvukove detaily, lebo som mal chut to okamzite vypnut. Ako celok to vsetko znelo vyborne, ale ked sa clovek zapocuval, napr. do bassovych podmazov v In Your Room, ci NLMDA, tak ma az napinalo ...
tommy
3 13. september 2019 o 11:31
Proste digitálna doba vytvára (z nás) “digi odpad”... Práve minule som čítal rozhovor s jednou sexuologičkou, ktorá analyzovala dnešnú mládež a ich vyspelosť... A vidím tam paralelu s tým čo píšeš... Niekedy, ak si chcel počuť dobrú platňu a vlastniť ju, musel si urobiť niekoľko vecí, tak napríklad: Rodina musela dlhší čas sporiť peniaze na kúpu kvalitného magneťáku, ktorý Ti kúpil sused - vodič kamiónu, ktorý mal to šťastie a chodil pracovne do NSR (Nemecká spolková republika), ten riskoval, aby ho prepašoval… Potom, keď sa to podarilo, musel si ísť na brigádu, alebo cez Veľkonočný pondelok ísť polievať celú rodinu, aby si si zarobil na kúpu čistej kazety… Ak si ju už vlastnil, tak si sa v dobrej viere podelil zo stranami so súrodencom, v tomto prípade, čím menej, tým lepšie, t.j. ak ste boli dvaja, tak každý mal pre seba jednu stranu 90 min. pásky, t.j. 45 minút… Následne mať v partii, resp. poznať niekoho, kto mal doma platňu, ktorú si chcel nahrať, nájsť na toho človeka kontakt, potom to bola otázka, či mal ten človek čas a ochotu nahrať Ti to, ak áno, či zadarmo (väčšinou áno) atď. Potom bolo dôležité, aby sa Ti zmestil celý album na jednu stranu a mal si tak dokonalý zážitok… Cesta k vlastneniu originálneho nosiča, tak to už je na druhý príspevok…
A teraz premostíme k randeniu za starých časov… Chlapcovi sa páčila dievčina… Rok sa prechádzal popod jej oknami s vierou, že hádam si ho všimne… Ak mu raz začas obetovala sekundu zo svojho života a spoza okna sa naňho pozrela práve v čase, keď sa aj on pozeral na jej okná, tak už to bol dôvod na podlomenie sa kolien, krátku stratu vedomia… Po roku, ak chlapec nabral odvahu, išiel za svojou milou a s malou dušičkou ju oslovil… Pozor, ešte mu nepovedala či s ním pôjde na prechádzku alebo nie… Nato, aby ju oslovil, si musel predtým prečítať aspoň slávnu Marínu od Sládkoviča, v lepšom prípade Puškina, či iného svetového básnika… Ak mal talent, sám zložil pár veršov, aby zaujal… Čo si okrem iného vyžadovalo dokonalú znalosť materinského jazyka, lebo ktorá by s ním išla na rande, ak by neovládal pravopis… ? Pri prvom oslovení ste taktiež museli mať na sebe pekné oblečenie, u nás neexistovalo také niečo ako školská uniforma, maximálne tak pionierska rovnošata, ale v tom asi ťažko zaujmete dievčinu, možno tak veľkosťou červenej šatky, prípadne zvoleným uzlom na šatke… Ešte nie sme ani pri odpovedi a ja už nevládzem písať...
Michaela 146
4 14. september 2019 o 09:01
Nikdy se nevrátí pohádka mládí. Film přišel právě v době, kdy jsem začínala dospívat, tudíž byl o mých vrstevnících a pro mě tehdy velmi aktuální, s náběhem na jistou kultivovanosti. Po letech zůstal už jen ten úsměv a vzpomínka na to, jací jsme byli a kdo z nás vyrostl. Je to přirozený vývoj, který nelze zastavit, i když se člověk občas cítí o pár let mladší...
Scénář, který je prošpikovaný nesmrtelnými hláškami…PRINCOVÁ: No dyť ty nevypadáš ani jako vekslák, ani jako depešák, ani jako somrák,...
U maturity jsem trnula, že se rozesměji Málkové a její scéně s procházením se v parku. Smích jsem ovšem sebezáchovně udusala….
https://www.youtube.com/watch?v=f2VL4hbwVxU
ViolateYou
5 15. september 2019 o 01:49
Monghi: to obdobie mozme za take povazovat aj objektivne, tak to je, vznikali kapely ktore ovplyvnili a ovplyvnuju napr. gitarovu scenu doteraz a su to brilantne veci o tom niet pochyb, hudba bola genialna v 70s,80s aj 90s a rozdiel oproti sucasnej hudbe vidim v tom ze v tychto rokoch sa aj do mainstreamu dostali fakt kvalitne veci a napriklad v tych narodnych rebrickoch bodovali aj alternativne kapely ktore v podstate neboli cisto alternativne ale boli natolko zvukovo, textovo a celkovo hudobne kvalitne ze to dokazalo zaujat vela ludi (napriek popovym chytlavym melodiam to bola kvalita aj v dalsich aspektoch skladby a nebol to obycajny pop).. proste tato “alternativa” bola sucastou hlavneho prudu a bola v symbioze s povedzme rydzo popovymi vecami ktore ale mali svoju kvalitu vtedy.. v tom vidim rozdiel, ze dnes to tak nie je, a co sa tyka mainstreamovej hudby tak je to zvacsa odpad.. ALE aj ked to zcasti odporuje mojmu predoslemu prispevku (no skvely debut je skvely debut)je aj v sucastnosti vela skvelej neodflaknutej nevykalkulovanej hudby a ti ludia to robia proste dobre a davaju do toho vsetko, len to je zas ine.. hudba je ina, je nova a velmi progresivna, stale je vela progresivnych a super veci.. to ze to nie je uchu lahodiace popove casto krat a neni to tak velke este neznamena ze to nie je dobre alebo ze je to odflaknute.. iste uz mozno nepridu take zasadne vlny ako punk alebo grunge ale aj z tychto stylov sa teraz rodia vselijake hybridy a z tych hybridov je mozno zo sto kapiel 5 zaujimavych .. stale je veeeeela dobrej hudby, je to mytus ze nie je, nemam rad globalizovanie v style ze vsetko co sa robi dnes je zle :D (nenarazam teraz na tvoj prispevok).. to ako bola hudba kedysi vzacnejsia a ako sa tento priemysel zmenil to je proste holy fakt to je na dalsich 5 stran, s tym nic nenarobime, budte radi ze ste to zazili aj po starom, co vam poviem
ja som este zazil chvilu kazety + diskmany, aspon nieco
a isto mas pravdu v tom ze v suvislosti s tou dostupnostou hudby si jednoducho vela kapiel povie ze ved odflaknime to aj tak nam to ukradnu a vypocuju si to zadarmo hocikde.. ano hud. priemysel sa zmenil drasticky s nastupom internetu tak ako cely svet..vsetko ma dve strany mince, o tom mozme debatovat hodiny… este aj co sa tyka tej hudby, ono napriklad aj taki co vyrastali na Beatles mohli nadavat na Sex pistols alebo Depeche mode alebo hocico s 70s,80s ze je to uz ine.. nie take dobre ako hudba 60s.. to vsetko suvisi aj s tym na com clovek vyrasta a co sa mu spaja s danou kapelou a obdobim.. ja napriklad tiez vnimam uplne inak novsie nahravky DM ako niektori fanusikovia co pocuvaju DM 25+ rokov, ja ked vysiel napriklad SOTU som mal 16, DM som pocuval dva roky a bol to pre mna ten najuzasnejsi album aky som mohol pocut a mozno nebol zvukovo dokonaly alebo mohol byt odflaknuty zvukovo totalne, ale ten pocit, tie skladby, a tie spomienky k tomu sa viazuce atd atd, tak to pre mna proste bude tisic krat lepsi album ako napriklad nieco co vyjde v roku 2030 a bude to dajme tomu druhy Nevermind alebo undergroundovo mega uznavany album ale ma to neoslovi.. uz to bude nieco mimo mna co uz nepoberiem a nepochopim a bude sa mi s tym spajat akurat mlada generacia ktora je este hlupejsia ako ta moja..
TOMY: a vidis to dnes to my mladi tak robit nemusime a aj preto znie vela hudby tak ako znie :D ta romanticka predstava je velmi fajn, mozte byt radi ze ste zazili naplno eru kedy hudba nebola tak dostupna a clovek musel vynalozit tolke usilie aby ju mohol vlastnit co i len v nekvalitnej forme… lebo vsetko co si vydres si viac vazis a tak je to so vsetkym, aj pivo chuti lepsie ked si na neho zarobis sam .. a clovek mal pocit ze vlastni poklad, ale mozte byt aj radi ze je taka dostupna teraz zazili ste obe doby, mozte to brat ako nieco k comu mate po rokoch neobmedzeny pristup, je to super na druhej strane, je proste rychla doba to je fakt, ale ludia co maju radi hudbu si z toho spravia ritual a nieco posvatne tak ci tak.. ja si dokazem v tejto dobe kde mam vsetko do sekundy najdene, prehrate, stiahnute, kupit album osobne, ist si po neho, potom si ho rozbalit precitat texty, prelustrovat booklet, zavriet seba aj oci a vnimat iba hudbu a vypocut si to od A po Z.
k randeniu za novych casov.. dievcatu sa paci chlapec, tak za nim pride a navrhne/naznaci mu preblafnutie
Michaela 146
6 15. september 2019 o 09:22
Za sebe jen říkám jsem ráda, že jsem zažila tu dobu romantických snílků a něžných romantiků. Jelikož muž byl vždy ten, kdo se o ženu snažil, kdo si ji musel zasloužit svými činy a to je to, co mě imponuje
A jedna novoromantická hymna….
https://www.youtube.com/watch?v=cI6_OInb0Vs
tommy
7 15. september 2019 o 13:26
Citát: “Nikdy se nevrátí pohádka mládí...” A kedy skončila? Keď si to pripustím, tak zostarnem…


Ale súhlasím s ViolateYou - stále sa vytvára veľa dobrej hudby, len hlavné hudobné stanice, reklama propagujú “odpad”, takže cesta k tej súčasnej kvalitnej hudbe je rovnako náročná, ako cesta peruánskou džungľou, aby si nakoniec po objavil krásne Machu Picchu… Chce to úsilie, ale aj Spotify má svoje plusy…
A niektorým (kartárskym) výrazom nerozumiem a ani už asi nemusím, veď som už starý... Čo je zas v rozpore s úvodnou vetou… Sám v sebe sa už asi nevyznám…
Pre mňa osobne bolo najkrajšie hudobné obdobie v 1920-1940, jazz, swing, kolektívne počúvanie hudby spojené s tancom, peknou módou, úctivým správaním, byť ku všetkým láskavý a slušný, resp. neskôr príchod štýlu Rock and Roll, The Beatles, nefalšovaná radosť z hudby, hudba ako filozofia či životný štýl… Šesťdesiate roky nám - na jednej strane dali ilúzie a na strane druhej - po nich prišli roky dezilúzie, z ktorých nás museli vyliečiť roky osemdesiate…
ViolateYou
8 15. september 2019 o 14:18
Michaela146: ta doba je mozno prec ale romanticki snilkovia budu vzdy, lebo ked niekoho milujes, tak je to uplne prirodzene, teda aspon pre mna
toto je zas pre mna hymna
https://www.youtube.com/watch?v=kj9-QKZVW54
Michaela 146
9 15. september 2019 o 21:33
@tomy:....ze všech pohádek ta nejhezčí, škoda, že jsem to napsala právě já, ta která si svůj věk vůbec nepřipouští
Michaela 146
10 15. september 2019 o 23:18
@ViolateYou: Je fajn, že se k této muzice stále hlásí i mnohem mladší ročníky, osobně jich pár znám…
Tohle se čte krásně, obzvlášť v této době, někdy si říkám kam se vytratila ta romantika zahalená závojem tajemna? Přeji mnoho štěstí a úspěchu v lásce. Děkuji za hudební novinku.
tommy
11 16. september 2019 o 07:20
Hm, včera sa k hudbe DM prihlásil aj Slovenský rozhlas a Laco Lučenič venoval poslednú hodinu dňa len a len tejto kultovej kapele a setlist bol celkom dobrý, veľa rannej hudby, béčka, live verzie 1983-1986 a aj taká opomínaná The Things You Said… Neviem, čím začal, lebo som pár minút driemal, ale zachytil som SHAME live… A uviedol pár drobných chybičiek, napr. že názov Depeche Mode priniesol Martin Gore…
ViolateYou
12 16. september 2019 o 21:29
@Michaela 146 [#10]: nie je zac a dakujem
Andy
13 16. september 2019 o 22:12
uplne suhlasim co napisal Monghi#2 ale bohuzial je to tak a vyzera to tak ze ” vyvoj ” sa neda zastavit
ono ked sa na to pozerám spätne, nie len alternativna hudba ale hudba ako celkovo bola na ovela lepsej urovni a je to teraz jedno ci to bolo Techno, rave, pop, atd, atd, vsetko bolo robene inak. teraz si unudeny Wilder sadne niekde vo francuzskom vidieku na travu s laptop a urobi remix In Chains za 20 minut
) ... ide o to ze vtedy bolo neskutocne vela novych hudobnych trendov a slo to strasne rychlo… ono je celkom dobre si pozriet na youtube Synth Britannia, kde dost toho zmapovane v asi 100 minutach, slusny dokument.. ved UK je rodisko Synthi-Popu… No dobre zacalo to Kraftwerkom, ale ten tiez nebol moc znamy kym nepresadil v UK, potom sa to uz nedalo zastavit… ozaj vsimol si niekto ze z UK je vacsina top hudobnikov? vzdy som mal rad Anglicku hudbu, takmer vsetko co vzislo z UK bola spicka a vela UK hudobnikov nolo pretiahnutych do US, pretoze okrem Country, Grunge toho moc nevedeli ... Ved Kraftwerk a DM bol vlastne dovod preco vzniklo ” detroit techno ” a ludia ako Martin Atkins, Chris Connelly, Edward Ka-spel ... to su ludia ktory maju prsty pichnute v projektoch ako Skinny Puppy, Tear Garden, Ministry…. no jo, Ministry, kiez by Al ” fucking ” Jourgensen pokracoval v synthi pope :(
https://www.youtube.com/watch?v=39ezktj11Mg
https://www.youtube.com/watch?v=KFPI9b9N6CQ