Gretsch G6618-MG
Ahojte. Som Martin Gore z Depeche Mode a toto je môj vlastný návrh novej Gretsch gitary ...
Začínali sme ako čiste elektronická kapela a hoci som v mladosti hral na gitare, mali sme pravidlo, že sme syntetizátoroví puristi, čo platilo niekedy do roku 1987. Vtedy sme totiž nahrávali skladbu "Behind The Wheel" a s ňou sa začali niektoré naše pravidlá meniť.
Ako 10-ročný som doma objavil zbierku hudobných nahrávok mojej mamy. Boli to záležitosti z 1950-tych a 1960-tych rokov. Bolo na nich niečo zvláštne a krátko na to som objavil gramofón. Preniesol som ho do svojej izby a počúval tie nahrávky doslova bez prestávky. Dá sa povedať, že som prepadol hudbe.
Keď som mal 13, tak som mal kamoša, ktorý vedel hra5 na gitaru a bol v tom celkom dobrý. Naučil ma asi dva tri akordy a od toho som sa odpichol. V miestnom obchode s novinami predávali časopis s názvom Disco 45, v ktorom boli kompletné texty všetkých skladieb z rebríčkov a tak som tieto skladby v mojej izbe študoval a učil sa ich hrať na gitare. Myslím, že to bol celkom fajn tréning, pokiaľ ide o skladateľstvo. Postupom času som sa to snažil trochu kombinovať, čiže niekedy si sadnem ku klavíru, skúsim pár akordov a k tomu skúšam nejaké rytmiky na modulárnych syntetizátoroch ... no stále rád komponujem s gitarou. Je v tom niečo jedinečné. Ako malý som si len tak brnkal na gitare, popritom si pospevoval a tak sa rodili prvé texty. Niekedy tie slová akoby prišli odnikiaľ, je to veľmi zábavný proces tvorby.
Gitary firmy Gretsch mi učarili, hlavne vzhľadom. Obzvlášť tie poloakustické, ktoré som začal zbierať. Mal som v zbierke snáď všetky. Okrem tejto sa mi páči ešte tá s červeným mačacím okom. S Jezzom, mojim gitarovým technikom (od roku 1993), sme raz zašli do ochodu s Fender a Gretch gitarami, kde sme sa stretli so Stevenom Sternom a jeho tímom. Oboznámili nás s celým procesom výroby a bol som ohromený s ich plánmi, viete, také tie veci ako rontgenovanie gitary, aby zistli, či je naozaj všetko v poriadku, všetky tie drobnosti v centrálnom bloku. Fakt zaujímavé. Krátko na to pre mňa vyrobili špeciálnu edíciu gitary, ktorá sa stala inšpiráciu pre túto verziu, ktorá ide práve do predaja.
Jedna z vecí, ktorá sa mi na tomto mojom návrhu páči, je to "MG" na hlavici, namiesto toho svetlého diamantu. Príde mi to úplne super. Pridáva to na kráse, čo je jedna z vecí, ktoré mám na Gretsch gitarách rád, rovnako ako aj to, ako znejú.
Myslím, že to bolo na turné v roku 1988, kedy sme sa v Nashville zastavili v obchode, kde som natrafil na "double anniversary" edíciu Gretsch gitary. Zvesil som ju zo steny, začal na nej hrať a mal som pocit, že bola vyrobená v nebi. Po prvýkrát som ju použil v roku 1989, keď sme s kapelou v štúdiu nahrávali album "Violator". Prišlo mi to absolútne prirodzené a viete, niektoré veci sa s istými piesňami udejú len tak ... ako keď slová prúdia od začiatku do konca a vy ich len zapisujete. To sa napr. stale pri skladbe "Enjoy The Silence". Pôvodne som ju skomponoval v podstate pre organ a znela veľmi pomalo. Alan prišiel s nápadom, že by sme ju trochu zrýchlili a vlastne z nej urobili tanečnú skladbu. Najskôr som sa obával, už len preto, že sa volala "užívaj si ticho". Ale postupne som prišiel na to, že by sa tam naozaj hodil tanečný rytmus. A keď som schytil gitaru a začal brnkať, zrazu sa objavil ten riff. Okamžite to všetko začalo dávať zmysel a to sú presne tie skladateľské momenty, ako keď sa slová začnú rodiť samé. Presne to sa vtedy udialo.
Ľudia mi často kladú rôzne otázky o kapelách, či umelcoch, ale podľa mňa je to všetko len o snahe urobiť niečo jedinečné. Platí to aj o Vašom textárstve, či hre na gitare. Ide len o to urobiť niečo, čo ostatní nerobia.
Som poctený, že som sa zaradil k návrhárom firmy Gretsch, pretože som ich dlhoročný veľký fanúšik a ich gitary sú moje najobľúbenejšie. Je to pre mňa skutočne veľká česť a teším sa na ten úžasný pocit, kedy sa pôjdem niekam prejsť a túto gitaru zazriem v obchodoch.
Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Vytvorte si účet Prihláste sa