Little 15
Vydaním singla "Behind The Wheel" mali Depeche Mode v pláne uzavrieť promo kampaň k albumu "Music For The Masses" a sústrediť sa na koncertné turné. Francúzska pobočka Mute Records si však presadila niečo iné. Žiadala skladbu "Little 15".
Centrála požiadavke vyhovela a singlu pridelila jedinečné katalógové číslo s rovnakým názvom - LITTLE15. Paradoxné bolo, že v samotnom Francúzsku sa do rebríčkov ani nedostala, no singel sa objavil na trhu aj iných krajinách a tak zabodoval v Nemecku (#16), v Rakúsku (#25) a vo Švajčiarsku (#18)
Dave: "Skladba "Little 15" je vlastne o mužovi, resp. o chlapcovi. Množstvo ľudí si ju vysvetľuje nesprávnym spôsobom, myslia si, že je o malom dievčati, ale nie je. Je to o chlapcovi a o matke, ktorá sa mu prihovára. Vravím mu, 'Pozri, raz vyrastieš a svet a veci budú fungovať takto. Nebude to posteľ plná ruží a ty sa budeš musieť veľmi skoro tým zlým svetom predierať.' Je to o chlapcovi a jeho matke, o jeho staršej matke. Úprimne, keď Martin napísal tú skladbu a prezentoval nám ju, tak ma tiež okamžite napadlo, že je to o malom dievčati a veciach, o ktorých radšej nebudeme hovoriť! Inak, je to jedna z mojich obľúbených skladieb na albume." (KROQ, 1987)
Alan: "Čo si spomínam, tak "Little 15" bola trochu zložitá skladba. Odkladali sme ju až do samého konca, pretože sme vôbec nevedeli, ako s ňou naložiť. Bola k dispozícii, ale nevedeli sme, čo s ňou. Spomínam si, že som si bol pozrieť film Petra Greenwaya, "A Zed & Two Noughts", v ktorom sa o hudbu postaral Michael Nyman. No a počas jednej z diskusii o tejto skladbe zaznelo, 'Prečo to neskúsiť na spôsob Nymana a "A Zed & Two Noughts"?' A od toho momentu to šlo ako po masle. Celé to začalo s tou zábavnou, hypnotickou slučkou a potom - bum, bum, bum - a všetky party dohromady." (MFTM Remaster, 2006)
Dave: "To bol jednoducho Alanov prístup, jeho škola, jeho muzikantstvo. Je to vynikajúci hráč na piáno. Nemyslím si, že sme to v tých časoch vôbec dokázali oceniť." (MFTM Remaster, 2006)
Singel bol vydaný (16.05.1988) v 7" a 12" formáte, neobsahoval však jediný remix. B-stranu 7" verzie tvorila inštrumentálna skladba (autorom je opäť Martin Gore) "Stjärna", čo je slovo pochádzajúce zo švédštiny a v preklade znamená "hviezda". 12" edíciu dopĺňa ďalšia inštrumentálka, Beethovenova "Polnočná sonáta" ("Moonlight Sonata #14."). O interpretáciu oboch skladieb sa postaral Alan Wilder a boli nahraté a zmixované v londýnskom štúdiu Strongroom.
Podľa dostupných informácii (Daniel Miller to dokonca spomenul v autorizovanej biografii "Stripped: A True Story of Depeche Mode") Alan nemal v pláne Beethovenovu skladbu vydať ako b-stranu, zahral ju v štúdiu len pre zábavu, no Martin Gore ho tajne nahral. Dokazuje to aj fakt, že skladba nie je zahratá precízne a ku koncu je možné zaznamenať niekoľko chýb.
A hoci v tej dobe kapela už intenzívne spolupracovala s Antonom Corbijnom, réžie videoklipu sa chopil Martyn Atkins, ktorý s kapelou dovtedy spolupracoval v oblasti dizajnu. Filmovalo sa v Trellick Tower, v Londýne.
Martin: "Bol to jediný singel, ktorý sme vydali špeciálne vo Francúzsku. Tamojšia pobočka Mute nás presviedčala, že to bude skvelý singel a má v sebe všetky ingrediencie, aby sa z toho vo Francúzsku stal obrovský hit. Len sme na nich s údivom hľadeli a vraveli, 'vy ste sa museli zblázniť, "Little 15" nemá singlový potenciál'. No keďže to boli ľudia z Mute France, ktorých sme veľmi dobre poznali, dali sme na nich a dovolili im singel vydať vo vlastnej réžii. Bol z toho obrovský hit? Bol to vôbec hit? Rozhodne nie!" (Bong 37, 1998)
zdroj: depechemode-live.com
Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Vytvorte si účet Prihláste sa
Názory Devotees (13)