Na turné s Depeche Mode

Na turné s Depeche Mode

Spoločnosť XL video obnovila dlhoročnú spoluprácu s kamerovým, kontrolným a vizuálnym koncertným tímom Depeche Mode, ktorí odštartovali prvú európsku, a rovnako aj britskú, časť ich aktuálneho svetového "Delta Machine" turné.

Video hrá na pódiu kapely už dlhé roky významnú úlohu, obzvlášť od doby, čo sa nechali ovplyvniť inšpiratívnym umeleckým režisérom, Antonom Corbijnom.

Vzhľad celej šou, vrátane jednotlivých videi, navrhol Anton Corbijn v úzskej spolupráci s LD Paulom Normadalem. Táto intelektuálno-kreatívna fúzia pridala surovému a emotívnemu koncertu, na radosť širokého publika, ďalšiu úroveň, ktorá núti k zamysleniu.

Je to v poradí druhé turné, počas ktorého pozíciu video režiséra zastáva Jon Shrimpton. Ten je celkovo s Depeche Mode na turné už po tretí krát. On sám opisuje aktuálne turné ako "vtipné, temné, bluesové s príjemným chvením" a všetky tieto prvky sa snaží zakomponovať do zaujímavého kamerového mixu.

Ako bonus k IMAG-u pripravil Corbijn celkovo osem mini filmov, ktoré sú rovnako zakomponované do predstavenia.

Projektový manažér spoločnosti XL k tomu dodáva, "Veľmi radi opäť spolupracujeme s Depeche Mode. Ich koncerty stále posúvajú technické a kreatívne hranice a je nesporné, že počas niekoľkých dekád vytvorili štandardy živej hudobnej videoprodukcie."

Veľké LED obrazovky nesú produktovú značku XL - Pixeled F-12. Normandale si túto značku obľúbil. Bol vlastne prvý, kto to s nimi v minulorom roku pri niekoľkých projektoch vyskúšal. Obľúbil si ich vďaka vysokému rozlíšeniu, nízkej váhe a univerzálnosti.

Hlavná F-12 obrazovka, umiestnená priamo na pódiu, je 17.4 m široká, 8m vysoká a tvarovo pripomína 5 do seba zapadajúcich trojuholníkov. Je prepojená na server Catalyst, z ktorého sa spúšťajú Corbijnove filmy. Keď k tomu dôjde, má to obrovský dopad na náladu celého koncertu.

Na dvoch bočných častiach pódia sú umiestnené takisto panely Pixled F-12 a nad samotným stredom pódia sa ešte týči výstuž v tvare "V", takisto vybudovaná technológiou F-12. Dve bočné panelové IMAG obrazovky pozostavajú z 18x8 dlaždíc s rovnakého tvaru.

Všetky použité kamery sú HD. Štyri sú ovladané cez Sony HXC-100, dve sú umiestnené na catwalku, dve sú umiestnené na kolajniciach. Táto štandardná zostava bola vybratá hlavne pre svoje nekomplikovanosť, jednoduchý transport, čo sa hodí hlavne z dôvodu množstva festivalov, na ktorých v rámci turné Depeche Mode vystúpia.

Shrimpton takisto využíva 5 zariadení Bradley Cam-Ball 2, ktoré boli pôvodne použíté na minuloročnom turné Sigur Ros. Poskytujú dokonca nočné videnie a využíva ich práve Shrimpton pri riadení štyroch Sony kamier.

Kamery sú napojené na mix Grass Valley Kayak. Ide o Shrimptonovu "najobľúbenejšiu výbavu na svete". Celú zostavu využíva na aplikovanie množstva farebných a spádových efektov a šesť výstupov zo zostavy smeruje k Benovi Milesovi, ktorý ovláda Catalyst. Ten tieto posiela následne na všetky obrazovky. Bočné obrazovky sú kŕmené z Kayaku.

Strih z deviatej kamery necháva Shrimptona v neustálom strehu počas celého koncertu a jeho najväčšou výzvou je pokúsiť sa o vyváženosť všetkých snímaných obrazov. Slúži mu k tomu aj multiview obrazovka Harris Preator a dve 47 palcové Barco obrazovky kvôli serióznemu monitoringu.

Tím XL dopĺňa John Steel (systémový inžinier), Al Bolland (šéf obsluhy), Jim Bolland a Joe Makein (technici LED obrazoviek), spolu s Darrenom Montaguem (šéf kamier).

Celý produkčný XL tím je kapelou zarezervovaný do februára 2014.

Názory Devotees (1)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa